8/09/2013

No to the pockets | Outfit

| Hello! ^_^ Hoje, mostro outro outfit! Aqueles shorts têm a sua história. Bem, na verdade eram umas calças. Mas sinceramente, odiava ver me com elas. São calças vintage, eram da minha mãe, da marca Unitted Colors Of Benetton. Assentavam-me muito mal no corpo. Então decidi fazer um DYE nelas. Vou explicar aqui como fiz, apesar de não ter fotos do processo, mas não é dificil :) Então, em 1º lugar cortei a medida dos calções que eu queria. Em 2º lugar, com uma pinça, desfiei e puxei as pontas para dar o efeito de rasgão. Em 3º lugar, apenas cortei os bolsos, como nesta imagem. Gostei imenso do efeito que fez. Por fim, em 4º lugar, usei um pouco de lixivia para malhar um pouco! |  
| Hello! ^ ^ Today I show another outfit! Those shorts have their story. Well,  they were pants. But honestly, I hated to see me with them. This pants are vintage, was from my mom. Brand: Unitted Colors Of Benetton. Sat me very badly in my body. So I decided to make a DYE of them, i mean, turn it to shorts. I will explain here how I did, despite having no pictures of the process, but its easy :) So in 1st place as the cut of pants I wanted. In 2nd place with tweezers, shred and pulled the ends to give the effect of a rip. In 3rd place, just cut the pockets, as in this picture. I really enjoyed the effect it did. Finally, in 4th place, i bleach it! 





Beanie: vintage | Collar: from my mom | Shirt: ebay | Shorts: Dye, Unitted Colors of Benetton (vintage) | Creepers: Ebay